• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Dom har 3 veckor på sig efter beslut att överklaga alltihop. Känns som man faller på mållinjen nu. Är det vanligt att det blir avslag såhär sent? Har inte fifflat med något men skulderna är ju inte jättegamla men det vet ju min handläggare om sen dag 1.

Okej. Trodde att efter beslut så var allt klappat och klart. Ska man alltså gå och vara nervös och orolig efter det också..
Vad jag förstått så är det inte ofta det blir avslag när det gått så långt. Men det är vad jag läst mig till på olika forum.
Nu ska det inte spela någon roll hur gamla skulderna är. Så är det det dom överklagar på så skulle jag inte tro att det är någon fara.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Okej. Trodde att efter beslut så var allt klappat och klart. Ska man alltså gå och vara nervös och orolig efter det också..
Vad jag förstått så är det inte ofta det blir avslag när det gått så långt. Men det är vad jag läst mig till på olika forum.
Nu ska det inte spela någon roll hur gamla skulderna är. Så är det det dom överklagar på så skulle jag inte tro att det är någon fara.
Man blir ju skit nervös
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Såg nu att det verkar röra sig om att collector har glömt ange en skuld, hade lån, betalkoll och kreditkort. Kreditkortet verkar inte vara med i förslaget. Kan detta sätta käppar i hjulet för mig?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fan, fick brev idag om att collector bank har överklagat mitt beslut. Vad kan man förvänta sig?
Jag ville inte säga något men det var därav min fråga när det vunnit laga kraft.
När du skrev att någon skickat in en skuld till kfm fick jag dåliga vibbar.
Oftast brukar juristen gå på kfm linje om något nytt avgörande inte kommit in.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Jag ville inte säga något men det var därav min fråga när det vunnit laga kraft.
När du skrev att någon skickat in en skuld till kfm fick jag dåliga vibbar.
Oftast brukar juristen gå på kfm linje om något nytt avgörande inte kommit in.
Jag fick svar av alektum angående aktiv delgivning och dom hade avskrivit det pga sanering. Så den biten är löst.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick svar av alektum angående aktiv delgivning och dom hade avskrivit det pga sanering. Så den biten är löst.
Jo men jag fick ändå en känsla men jag tror inte att du behöver oroa dig dock tråkigt att det kommer efter beslutet.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Jo men jag fick ändå en känsla men jag tror inte att du behöver oroa dig dock tråkigt att det kommer efter beslutet.
Jag kom på varför collector har överklagat, dom glömde anmäla en skuld på 56k. Hade missat att ta med den när jag ansökte. Men dom godkände betalplanen? Känns som min oroan kan skruvas ner en aning när det gäller en glömd skuld?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp